24 de setembre del 2014

Braç de Gitano de Trufa

Braç de Gitano de Trufa

Avui que es la festa de la Mercè, Patrona de Barcelona, he aprofitat per fer un Postre de festa. Es mot senzill i us animo a fer-lo. Ho podeu fer el mateix dia o el dia anterior. Jo vaig  fer la trufa ahir i així avui he tingut menys feina, ja que tenia convidats i havia de fer el dinar per 6 persones. 

Recepta de la meva mare

Ingredients:

  • 3 ous
  • 100 gr de sucre
  • 100 gr de farina
  • 2 cullerades de postre de llevat Royal 

Preparació:

  • Separem els rovells de les clares en dos bols.
  • Els rovells els barregarem amb el sucre (blanquejar) i per un altre costat montarem les clares a punt de neu.
  • Afegim les clares montades amb els rovells i barregem.
  • Incorporem la farina tamisada i el llevat.
  • Ho posem a la safata que haurem engrasat previament i al forn 10 minuts.
  • Ho treiem amb l´ajuda del corró, anem rodant donant-li la forma.
  • Ho farcim de trufa i pel damunt s´empolvora de sucre de llustre.

La trufa:

Per fer la trufa necesitem:

  • 300 de nata montada o la monteu, que es el que he fet jo amb la batedora
  • 150 de xocolata en pols
  • 30 gr de sucre invertit o de sucre de llustre 
Ho barregem tot i ho desem a la nevera per quan tingem cuita la masa i aixi farcir-la. Pel damunt s'empolvora amb sucre de llustre  




Montse Riera


2 comentaris:

  1. Noia t'ha quedat molt bé!! Jo els tinc una mica a la llista negre: sempre s'em trenquen :( Que acabis de passar un bon dia!! Petons!!

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Dolors! Perque no s'han trenqui has de coure'l 10 min, si et pases es quan es torra per sota i es trenca

    ResponElimina